Svar på frågor del 2

Jag skulle vilja veta vad det är med att blogga som är så kul och om du har dagar som du faktiskt inte känner för att skriva en rad? Sen hade det varit kul att veta hur du lägger upp ditt bloggande, om du har en ”röd tråd” eller en strategi för att få den så sammanhängade som den är? Många bloggar stretar åt alla håll och kanter och det gör dem ganska svårlästa, men så är ju inte din….

 Det finns en massa saker som är väldigt roliga med att blogga. Eftersom jag alltid tyckt det har varit kul att skriva och att dela med mig av sånt jag tycker är intressant, var det ganska naturligt för mig att börja blogga när jag fick upp ögonen för grön skönhet.

Sen är det så himla kul med alla intressanta och trevliga människor jag kommer i kontakt med genom bloggandet. Man lär sig massor av att diskutera med andra och när man söker information. Sen är det givetvis också roligt om jag kan bidra med något som andra anser kan vara inspirerande och till hjälp för dem.

För det mesta känner jag faktiskt för att skriva, men ibland får jag liksom lite skrivkramp och vet inte hur jag ska formulera mig och ibland inte ens vad jag ska skriva om. Jag försöker hela tiden tänka på att jag ska blogga för att jag tycker det är kul, och inte ett måste för att behålla mina läsare. Vissa dagar har jag massor att skriva om och istället för att publicera tio inlägg på en dag, så sparar jag några av dem (t.ex. recensioner) till ett senare tillfälle då jag kanske inte kommer på något annat att skriva om.

Den röda tråden i min blogg är just beauty – skönhet. Grön skönhet då så klart. Oavsett vilken typ av inlägg jag skriver så är min tanke att det på något sätt i alla fall ska ha en anknytning till detta, om det så är att jag äter ekologiska corn flakes eller testar ett schysst läppstift. Men det kan lika gärna handla om kläder eller accessoarer, eftersom jag tycker det också platsar i kategorin om vad som gör oss vackra(re). Även om jag inte ägnat särskilt mycket uppmärksamhet åt just detta – ännu.

 

2 responses to “Svar på frågor del 2

  1. Synes du har en flott blogg jeg.Og er en av mine favoritter!

  2. Tack snälla Maria! Vad glad jag blir! 😀

Kommentera

