Shoppat eko-jeans

Igår var jag ute på jakt efter nya eko-kläder, framför allt jeans.  Utbudet är ju så gott som obefintligt i vanliga butiker. Jag vill inte bara ha en massa tråkiga t-shirts, det finns gott om såna i min garderob ändå. Eller supertunna blusar som inte värmer ett dugg i vinterkylan.

Fick inte med mig ett enda plagg hem, men provade ett par jeans hos Lindex som jag först ångrade att jag inte köpte. När jag kom hem såg jag ett tips hos Lyckobacken att man kunde handla valfritt plagg med 50 % rabatt i Lindex webshop. Så nu har jag klickat hem dessa jeans i organic cotton för totalt ”hela” 268:50 kr 😀 Ett riktigt fynd!

9 responses to “Shoppat eko-jeans

  1. Pernilla/ekoenkelt

    Woho, härligt att du hittade! Vilken ”bra deal” du gjorde! 😉 (ha ha ha), näe men dom var snygga, hoppas dom sitter bra också! Lindex är jäkligt bra som gör mycket schyssta baskläder i ekobomull.

    OCH och och – hur går det med garderobsrensningen? Jag är ju nyfiken förstår du väl! 😉

    • Väldigt bra deal..haha.. Jag var ju faktiskt så duktig och testade dom i affären innan UTAN att köpa, och dom satt bra 🙂 Ja, jag gillar oftast kvalitén på Lindex basplagg om man t.ex. jämför med H&M.

      OCH DU – Jag rensar för fullt!!! Är så gott som klar. Har numera en sommar- och en vintergarderob med knappt 30 plagg i vardera (exklusive jackor och skor, men det har jag ändå inte så många) Fan vad duktig jag är 😀

      • Pernilla/ekoenkelt

        Åhåå vad duktig du är! 😀 Jag hoppas du njuter riktigt mycket av den där ”färdiga” känslan när man väl är klar och inser att det blev så jäkla bra! 🙂
        Och med tanke på 30 plagg i vardera är ju du så gott som med i Project 333 redan! Way to go! Nu känner jag nästan att jag borde rensa ännu mera…

      • Jag njuter för fullt! Och du ska veta att det är mycket tack vare dig och dina tips som det verkligen blev av 😀
        Inte för att det blev så mycket roligt kvar i garderoben tvärr, mest en massa svart och grått (jag som egentligen gillar färg 😉 ). Så det får kanske bli en och annan ny tröja. Jag har i alla fall bestämt att om jag ska köpa nytt så måste jag byta det mot något annat i garderoben.

  2. Haha, jag skriver just ett inlägg om jeans. Men dessa var ju helt klart snygga, och ett grymt pris.
    Vad duktig du är som rensar ut för fullt. För att få in det nya så måste man först kasta ut det gamla! ❤

  3. Härligt att de har eko-jeans!! Jag tyckte de var jätte fina 🙂
    Kramar G

    • Ja, jag tycker det är toppen. Eko-jeans brukar ju vara ganska dyra annars. Sen kan man ju undra lite över hur de tillverkas och så och hur miljövänliga detaljerna på jeansen är, eftersom de är relativt billiga. Men helt klart bättre än ”vanliga” jeans i alla fall 🙂
      Kram kram

  4. p.s kommenterar Tints of N på svar på frågor del 3

Kommentera

