Superskön Shower Lotion

Uhma Nagri Yoga Sandalwood Organic Shower Lotion, 236 ml för 298 kr hos Eleven.se.

”Yoga duschlotion är ren lyx. Berikad med cupuacusmör från Amazonas är den milt rengörande samtidigt som den bevarar huden mjuk och smidig, Yoga duschlotion har dessutom en lugnande doft som sitter i länge. Innehåller endast 100% naturliga och ekologiska ingredienser.”

En duschlotion till det priset kan man ju inte annat än ha höga förväntningar på. Jag tycker designen på flaskan är riktigt tilltalande, även om en pump hade varit ett plus. Eftersom konsistensen är ganska lös är det svårt att undvika lite småkladd. Det är ändå inte så att innehållet hamnar överallt utom där det ska vara.

Doften är klenare än jag väntat mig, men jag gillar den och tycker faktiskt den känns avslappnande. Även om ren tvåldoft (som inte känns superlyxigt god) mer tar överhand efter en stund så påverkar den mig på ett positivt sätt. Det är ren njutning att tvåla in sig. Bara en liten mängd ger krämigt och milt lödder som känns behagligt på huden. Jag tvålar gärna in mig en extra lång stund. När man sköljer av sig känns huden ren och lite småsträv, tänk tvål, utan att för den sakens skull kännas uttorkad. Tvärtom, så känns huden mjuk, ren och smidig.

Hos Eleven.se står det att produkten är 100% naturlig och ekologisk. Inga tensider verkar ha använts för den löddrande effekten, utan bara ren tvål från kokos, oliv och jojoba.

Bäst: Ger verkligen en skön och avkopplande stund i duschen.

Sämst: Doften som kommer efter en liten stund kunde varit trevligare.

Betyg: 9 / 10

Motivering: Den känns ganska lyxig, men priset är aningen i överkant trots att den också är dryg. Saknar pump och en mer bestående god doft. Känslan på huden både när jag tvålar in mig och efteråt är i alla fall precis som jag önskar. Att den verkar vara helt naturlig och ekologisk är så klart ett plus.

Ingredienser: Organic Sodium Cocoate, Olivate and Simmonsia Chinensis seed (Saponified Organic Coconut, Olive and Jojoba Oils), Wildcrafted Theobroma Grandiflorum (Cupuacu) Seed Butter, Vegetable Glycerin, Organic Aloe Barbadensis Leaf Juice, Essential Oils of Sandalwood (Santalum Austrocaledonicum), Cyamopsis Teragonoloba (Guar) Gum, Rosmarinus Officinalis L (Rosemary) Leaf Extract.

Läs mer Om produktrecensioner under fliken överst i bloggen.

Kommentera

