Nu blir jag lite trött

Idag tänkte jag anstränga mig lite och göra någon slags julmejk i guld och grönt. Framför mig såg jag precis hur det skulle se ut. Riktigt guldskimrande och magiskt.

Tycker till en början att det ser ganska bra ut, men vad händer? Jo, den ser ju precis ut som alla andra femtioelva sminkningar jag gjort den senaste tiden – lite ljust här, lite mörkare där och så lite skimmer på det. Gaaah, vad irriterande! Inspiration tack! 

Det här blev ett lite gnälligt och tråkigt inlägg, så några bilder på den tråkiga sminkningen får jag väl bjuda på:

Ser ni! Var är de varma, skimrande färgerna som kontrasterar vackert mot varandra så som i min föreställningsbild? Jo, utsuddade lite här och lite var, och syns knappt bakom ögonfransarna. *Pust*

Nähä, här får målas på mer, tänte jag och gick loss ordentligt med mossgrönt och guld, både runt ögonen och på fransarna (fick nog till och med lite på ena linsen). Så nu ser jag ut som en clown 😀

Jag kom i alla fall på att det fungerar mycket bättre med fuktade penslar, även på skuggor i kakform. Men jag lägger ner det där med smink för idag och ägnar mig åt att sniffa på parfymer istället. Inte lika frustrerande.

16 responses to “Nu blir jag lite trött

  1. Det ser jättefint ut:) Det är väldigt frustrerande när man inte får makeupen att se ut som man tänkt sig.

  2. Kolla in http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/ för sminktips, hon använder inte eko-smink, men det är bra att hämta inspiration i från! 🙂

    • Oj, såg viss nu att mitt filter hade placerat din kommentar i skräppost p.g.a. länken.
      Tack för tipset! Jag följer hennes blogg och tycker verkligen hon är inspirerande. Tyvärr har jag inte så många roliga färger som hon använder, men håller på och samlar på mig 🙂

  3. Jag tycker att du blev jättefin och ser inte att det inte blev som du tänkt.
    Har ifos lite dålig syn haha.
    God Jul!

  4. Tycker också det blev jättesnyggt som vanligt:) Vad använde du för underlag?

  5. Ansiktet, alltså foundation och puder etc…

    • Jaha, ok 🙂 Jag har först Mádaras Tinting Fluid Moonkissed (ovanpå kvittenkräm fr. Dr.Hauschka), concealer ”Peach Bisque” från 100 % Pure och powder foundation från 100 % Pure också Peach Bisque. För lite extra lyster har jag sprayat lite toner över.
      Tycker kvittenkrämen är perfekt under nu när det är så fruktansvärt torr luft. Nu har jag beställt Translucent Makeup från Dr.Hauschka förresten. Gillade den verkligen 😀

  6. Vilka otroligt fina blå ögon du har! På den första bilden är ögonen verkligen förtrollande vackra… *avis*

Kommentera

