Vill du dofta underbart mystiskt och sensuellt?

På självaste julafton fick min hud lite extra lyx med Alqvimias Queen of Egypt Body Oil som jag fick i en liten flaska av fina Gabriela. Den doftar alldeles lagom mycket och sitter länge. Under hela eftermiddagen och kvällen fick jag underbara små pustar av denna väldigt speciella, härligt mystiska och sensuella doft av olibanum (rökelse) och myrra. Någon parfym behövs definitivt inte. Det här ÄR verkligen ren lyx. Jag älskar både doften och den underbara förpackningen.

Undrar om man inspirerats av Jesu födelse; Guld (etiketten), Rökelse och Myrra. Det här läste jag på Shenet:

Berättelsen om de tre vise männen med sina gåvor av ”guld, rökelse och myrra” har det broderats mycket på. I kristen symbolik blev det:
• Guld (skänkt av Melkior, en skäggig gamling): Symbol för Jesu kungavärdighet.
• Olibanum (skänkt av Caspar, en skägglös yngling): Symbol för Jesu prästvärdighet.
• Myrra (skänkt av Baltasar, en mogen svarthyad man): Symbol för Jesu död och uppståndelse.

Inte för att jag är troende, men visst är det vackert! Vad passar bättre att bära en julaftonskväll?

Finns i Turkos webshop, 150 ml för 695 kr.

8 responses to “Vill du dofta underbart mystiskt och sensuellt?

  1. Åh, jag vill verkligen ha denna! Must, must have it! ❤ Den finns väl i parfym också?

  2. Det är den underbaraste doft jag någonsin provat, i januari får de in parfymen igen som de sålde slut på i julhandeln:) Inte konstigt…

  3. Måste säga att jag föredrar oljan framför Edt.

Kommentera

