Räddare i nöden

Trots ihärdigt smörjande med olika cerat var det inget av mina favoriter som räckte till. Svinkallt ute och eld i kaminen är ingen bra kombo, så på julafton var läpparna torra som fnöske. Lagom kul när man vill göra sig extra fin. Vid såna förhållanden får man verkligen se vad ceraten går för.

Då haffade jag detta från Eco Cosmetics ur hyllan. Inte för att jag tyckt det varit dåligt, men kanske väl tjockt och trögt. Det visade sig vara ett bra val. Flitigt smörjande har gett mig mjuka läppar igen. Nu är det bara ett par små torrflagor kvar.

Ceratet innehåller bl.a. härligheter som olivolja, bivax, kakaosmör, sheasmör och jojobaolja, som verkligen vårdar och mjukgör ordentligt. Det sitter bra och doftar dessutom gott av vanilj. Kostar ca 29 kr och finns t.ex. hos Ren Skönhet. Ett riktigt fynd skulle jag vilja påstå, för det är verkligen prisvärt.

9 av 10 får det av mig, om jag nu ska betygsätta. Kommer säkerligen köpa det igen.

2 responses to “Räddare i nöden

  1. Vill bara hålla med – detta är ett av de bästa cerat som finns i eko-hyllorna!!!

Kommentera

