Gröna Beautyåret 2010, part one

Jaha, som i de flesta andra beautybloggar ska här också listas så klart. Nu har jag inte hängt med hela året, inte ens om man räknar med tiden i min förra blogg, men har hunnit testa en hel del ändå.

Har gått igenom hela badrummet och gamla blogginlägg och skrivit upp varenda liten pryl jag testat, vilket blev en sisådär tvåhundra olika grejer. Herregud!! Trodde inte det var sant. Tycker inte att jag har testat så jättemycket olika grejer…

Näväl, innan favoriter i olika kategorier listas, så tänkte jag bjuda på en lista jag snodde från Purity:

Budgetkap: Eco Cosmetics rengöringsgel – grym på att ta bort ögonmejk utan att irritera.

Lyxköp: Har inte själv köpt något riktigt dyrt. Den produkt jag betalade mest för under året som gått är Rosenseriens Kroppsolja med havtorn. 349 spänn gick den på. Funkar över precis hela kroppen.

Reafynd: Oj, det har blivit många fynd under året. Jag är grymt nöjd med mitt senaste kap, mineralpigmenten från BelláPierre 40% billigare, fast dom har jag ju inte testat än så jag säger nog Natura Organics body lotion. Jag menar, 25 kr för en riktigt bra produkt. Det kallar jag fynd.

Nykomling: Där har jag dålig koll, men jag tycker det är kul med W Lifestyle Organics intåg på marknaden. Svenskt, helt naturligt och ekologiskt – toppen!

Sämsta produkt: Bentley Organics schampo med granatäpple – helt värdelöst!

Konstigaste produkt: Konstig och konstig, men Flowers fuktserum ”Regn” har jag inte förstått mig på. Jag vet inte om jag ska använda det som ett ansiktsvatten eller vad. Huden blir i alla fall märkligt klibbig.

Mest hypade produkt: Rich Hippies parfymer. Åtminstone de jag testade. Verkligen ingen hit!

Mest överraskande produkt: Soapwallas deo överträffade mina förväntningar med råge. Och fick mig inse att det faktiskt är ganska trevligt att smörja även sig i armhålorna

Mest överprissatta produkt: Bella Luccès badsalt. Det känns som ren galenskap att betala nästan 800 spänn för ett BADSALT!

Besvikelse: Hittills är jag lite smått besviken på de mörkare skuggorna ur Nvey Ecos sortiment som jag hade stora förhoppningar på. De är svårjobbade och intensiteten i färgen blir inte densamma på ögonlocken som i paletten.

Kollektion: Noll koll 🙂

Varför inte hänga på med en egen lista du också?

11 responses to “Gröna Beautyåret 2010, part one

  1. Bra tips där! Dessvärre kan jag inte göra en egen lista, för den skulle bli alldeles för tråkig och fylld med artiklar såsom ÖoBs äppletvål, Apotekets hudsalva och LIDLs maxiflarra body lotion. 😉

  2. Åh vilken mysig blogg jag hittade här, den hamnar genast bland favoriterna! Gissa om jag blev glad när jag såg min blogg bland de du läser, tack!

    Kram!

    • Aww..vad gullig du är! 🙂
      Jag bloggade på bloggen Groovy Green tidigare och då hade jag faktiskt mejlkontakt med dig om lite hudfrågor. Jag tillhör den skara som är glad att du är tillbaka 😀 Tack själv!

      Kram kram

  3. Jag fick hem soapwallas deo idag, och jag var väl måttligt förtjust när jag kände tea tree-doften – men jag måste säga att den överrumplade mig. Helt klart ett bra alternativ även om jag gillar Rosenseriens deo också. Men det behövs ju lite variation ibland.

    • Du överraskades på ett mindre angenämt sätt an vad jag gjorde m a o 😉 Inte kul, men du får trösta dig med att doften försvinner efter en stund, i alla fall gjorde den det på mig. Jag gillar inte heller tea tree, men efter din upplevelse med duschkrämen förstår jag att du inte var speciellt förtjust.

      • Ja, och den håller verkligen måttet och som du säger så försvann doften ganska snabbt – så den får ett bra betyg helt klart. Ska recensera den när jag provat den lite mer. 🙂

  4. Pingback: Natura Organics – bästa reafynd - EKO princess

  5. Pingback: Beautyåret | Viola Vamp

  6. Känns inte klokt att ett badsalt kostar 800 kr. Det måste vara något helt otroligt med det badsaltet, ifall någon ska vara villig och betala så mycket 🙂

    Ifall du bara fick välja ut en enda hudvårdande ansiktsprodukt som din absoluta favorit, vilken skulle det vara?

    • Ja, man måste typ få helt ny och felfri hud om det ska vara värt det 😉

      Oj, svårt! Jag är så himla kräsen! Har t.ex. inte hittat en enda ansiktskräm som känns helt klockren. Men skulle jag tvingas välja en enda vårdande produkt så skulle det bli en ansiktsolja. M Picauts Precious Oil är riktigt fin (och dyr!). Jag testade bara den ett par-tre veckor, men det var verkligen en wow-känsla.

Kommentera

