Mejk med Alva-skuggorna

Det var minsann inte lätt att få bra bilder som gör att färgerna kommer till sin rätt. Därför bombarderar jag med lite bilder så får ni se hr de ser ut i olika ljus. Blev ändå ganska nöjd med själva sminkningen. Den vinröda skuggan är riktigt läcker, men tyvärr är det också den som blev sämst på bild.

Kom senare under kvällen på att jag ju skulle använt fuktig pensel. Att jag inte lär mig!

Till ögonen har jag använt:

  • Alva mineralpigment ”Autumn Joy” (ljusgrön) & ”Sumptous Grape” (vinröd)
  • Alva skuggor ur duopaletten ”Smoke” (silver & svart)
  • Lavera soft kajalpenna svart
  • Lavera Liquid Eyeliner svart
  • Lavera Long Lash Mascara svart
  • Sante Ögonbrynspenna ”Blonde”

Och till ansiktet använde jag:

  • Concealer Nvey Eco ”Neutral” och 100% Pure ”Peach Bisque”  blandat.
  • Dr.Hauschka Translucent Makeup 01
  • 100% Pure Foundation Powder ”Peach Bisque”
  • Logona Rouge, den ljusa ut duon ”Peche”
  • Nvey Eco Bronzer ”Oasis” (under kindbenen)
  • Duttade ytterst lite av den ljusa skuggan ur Alva-duon strax ovanför rouget
  • Alva Lip Gloss ”Pale Violet”

 

14 responses to “Mejk med Alva-skuggorna

  1. Härliga färger! Jätte snygga mejkningar! Du är så himla duktigt! Dessutom lyckas du ta superbra bilder, det är så himla svårt tycker jag när man ska plåta .
    Kram, Jeanette

    • Tack snälla! 😀 Jo, det är jättesvårt att få till bra bilder, speciellt på kvällen inne i det gula badrumsljuset. Jag brukar ta massor, men ibland blir jag knappt nöjd med en enda.
      Kram kram

  2. Snyggt! Känner visst att du får till bra bilder 🙂

  3. Super snygg är du!! Kram 🙂

  4. Wow!! Vilken partypingla!! 😀

  5. Du är verkligen duktig på att lägga makeup, Jenny! Du är snygg som alltid! ❤

  6. WOW, vackra människa, säger jag bara!!! Jävulskt tjusig(t)!

    Raff och raketer!

Kommentera

