Penselshopping

Förutom allt som klickades hem från Tyskland fick jag ju också ”fyndat” lite på mellandagsrea. Bl.a. ett penselset från Dermanord för 98 kr. Min första känsla är att kvalitén inte är den allra bästa. Vet inte om det är för att det bara är ett resekit och att det är tänkt att man kan nöja sig så de gånger man är på resande fot.

Skuggpenseln verkar helt okej. Även den smala penseln som jag testade att måla på läppstiftet med. Det blev riktigt bra. Återkommer med mer utförligt utlåtande när jag testat ett tag.

Fick dessutom med en liten flaska hårgelé från Dermanord. Tycker att rosmarindoft i skönhetsprodukter oftast är sådär, men den här var riktigt god. Får väl se vem i familjen som kommer använda det, gissar på sonen.

2 responses to “Penselshopping

  1. Det är lite tråkigt att de har sparat in på kvalitén i det lilla penselsetet, det bästa vore om de satsade på bättre borstar och sen höjer priset! De flesta kan nog tänka sig att betala en del för riktigt bra borstar.

    Dermanords rouge- och puderborstar tycker jag inte om, de är alldeles för mjuka. Använder Dr.Hauschkas fina (men dyra) borstar som är helt fantastiska. Tjocka och fluffiga, och fäller inte ett hårstrå fastän jag haft dem i flera år. Å vad jag älskar Hauschka, fast det vet du nog redan:)

    Ha en underbar Nyårskväll Jenny, och God Fortsättning på det nya året!
    *Kram*

    • Ja, det känns lite B, om man säger så. Ett och annat hår lossnade också på den större borsten, vi får väl se hur det fortsätter.

      Haha..jodå, att du älskar Hauschka har inte gått mig förbi 😉 Är också nöjd med flera av deras produkter. Just nu är Translucent Makeup en storfavorit hos mig 🙂

      Tack detsamma fina Ellinor! Jag hoppas du får en trevlig kväll och att du får ett härligt nytt 2011.

      Nyårskramar från mig!

Kommentera

