Gröna Beautyåret 2010, part four

Likväl som jag listar en herrans massa favoriter, tycker jag även Årets Värstingar ska ha ett eget inlägg. Visst är du väl nyfiken på vilka produkter som fallit mig minst i smaken och kanske rentav varit riktigt kassa? Jag är då väldigt nyfiken på vilka produkter du varit mest besviken på.

Som tur är har jag inte ”råkat ut för” särskilt många riktigt dåliga produkter, så jag nöjer mig med en lista av storlek small. Här kommer i alla fall  mina fem ”värstingar”, alla kategorier utan inbördes ordning:

Föllinge Chokladlotion – Knepig konsistens och inte tillräckligt vårdande. Fick mig till slut att må illa så jag kunde inte använda upp hela flaskan.

Icare Schampo – Jag säger bara – Hej svintohår!

Rich Hippie – Nirvana – Ingen god doft alls, varken på mig eller min man.

Urtekram Tandkräm Aloe vera – Smakar krita och mandarin. Kände mig nog renare i munnen före tandborstning.

Weleda Spraydeo Salvia – Urk för deos som framkallar svettlukt och dessutom gör den ännu mer intensiv.

2 responses to “Gröna Beautyåret 2010, part four

  1. Då vet jag vad jag ska undvika! 🙂

    Jag har också testat en tandkräm från Urtekram, fast med mintsmak. Den hade någon äcklig bismak, så den köper jag inte igen!

    • Haha, ja alla har vi så klart olika smak och behov, men dessa fem skulle jag definitivt inte rekommendera någon ;).

      Hu, då ska jag inte testa minttandkrämen från Urtekram heller. Tack för tipset!

Kommentera

