Shoppa Terre d’Oc

Terre d’Oc är ett relativt nytt märke för mig, även om det startade upp redan 1995. Produkterna är certifierat ekologiska av ECOCERT och minst 95 % av ingredienserna är av naturligt ursprung. Flertalet ekologiska och fair trade. Produkterna är omsorgsfullt paketerade för hand bl.a. i återvunnen kartong och företaget tar sitt ansvar att skapa en bra arbetsmiljö för de anställda.

Eleven.se har precis fått in flera av Terre d’Ocs produkter, men verkar inte hunnit skriva ut samtliga ingredienslistor ännu.  Kostar mellan 70 – 359 kr.

Tycker de låter mysiga och förpackningarna ser trevliga ut. Mest nyfiken blir jag på deras makeup.

 

1. Lipstick –  Lilas Kattara

2. Powder Eye Shadow –  Beige Necré Natara

3. Gloss Sublime Shine Lip GlossPêche Panji

4. Mascara

5. Mineral Powder Foundation

Har du testat något från Terre d’Oc?

4 responses to “Shoppa Terre d’Oc

  1. Jag är mer nyfiken på deras ljus och doftoljor! 🙂 Påtal om doftupplevelse så provade jag 100 % Pures balsam med kokos precis. My gush, den slog det mesta tror jag i doftväg. Jag känner mig verkligen som en vandrande bakelse nu.

  2. Deras mascara skulle jag inte ha något emot att testa, det här med naturliga mascaror är fortfarande lite av ett mysterium tycker jag. 🙂

Kommentera

