Gröna Beautyåret 2010, part five

Vilka var nu de absoluta favoriterna under 2010? Svårast hittills. Kunde nästan inte välja, så därför tänker jag även nämna några av de som var med och slogs om titeln.

Kropp

100% Pure Foaming Body Wash Organic Tahiti

Jag förälskade mig i det härliga fluffet. Inte utan att det är saknat i duschen.

Hår

John Masters Organics Zink & Sage 2 in 1 Shampoo

Bästa schampot jag någonsin testat och som också fick full pott i recensionen. Doftar underbart och gör håret riktigt ordentligt rent.

Solskydd

Dermanord Sun Protecting Oil Spf 20

Perfekt med en produkt som funkar utmärkt att smörja på hud som är fuktig efter badet. Sitter bra och bidrar till snygg bränna. Här har jag skrivit några rader om den.

Ansikte

Dr.Hauschka Rengöringsmjölk

Herrejisses vad jag velade fram och tillbaka här. Först var det Rosenseriens ögongelé som var favvis, sen kom jag på hur mycket jag gillade Föllinges ansiktsvatten Neroli. Till slut kände jag i alla fall att Dr.Hauschkas rengöringsmjölk är den produkt jag saknat allra mest och kom på först i efterhand hur bra den verkligen var. 

Makeup

100% Pure Healthy Flawless Skin Foundation Powder Spf15 – Peach Bisque

Flitigt använt eftersom det funkar bra både sommar och vinter. Smälter in i huden och ger en riktigt fin finish. Är även väldigt förtjust i mitt tint & shimmer från Badger, men detta känns mer oumbärligt.

Tror du att detta var sista delen i Gröna Beautyåret 2010? Så är det inte. I ”part six” bjuder jag på en sammanfattning av mina månader under 2010 här på Rosella Eco Beauty.

7 responses to “Gröna Beautyåret 2010, part five

  1. Älskar dessa listor!
    Det där duschskummet har du hyllat flera gånger, så det måste jag ju testa nu, och kanske pudret också…
    Jag håller med dig om JMO-schampot, även om jag var ganska sval i min bedömning när jag recenserade det, men jag saknar det verkligen. Och Dermanords sololja är helt suverän. Tyvärr ser det ut på hemsidan som om produkten inte är aktuell längre.

    Jag håller dock inte med dig om Dr Hauschkas rengöring, den var helt okej, men jag saknar den inte.
    Trist att det bara är en lista kvar… 🙂

    • Haha..jag är också förtjust i listor. Vi kanske får lista lite oftare fortsättningsvis 🙂
      Gillar du kakdoft (typ havrekaka) tycker jag definitivt du ska testa.
      Visst är det så, att man ofta kommer på i efterhand hur bra eller kanske t.o.m. hur dålig en produkt var. Ibland borde man kanske vänta med att recensera, men det är ju så lätt att glömma och ibland är man extra ivrig 😉

      Och sololjan – Nej, dom får inte sluta med den!

  2. 100 % Pure-skummet rockar, men jag testade kaffe/choklad och det blev lite väl mycket – men jag löste det genom att använda det som handtvål på handfatet istället. Pudret är en stor favorit helt klart.

    • Så som vi frossat i sötsaker under hösten och vintern vore det konstigt om det inte blir too much nån gång..haha..
      Nu börjar jag bli lite mer sugen på friskt, fräscht och blommigt, antagligen för att jag längtar efter våren. Weledas duschkräm med citrus ger mig fina vårkänslor 😀

  3. Verkligen kul att kolla in dina listor 🙂

    Blir mer och mer sugen på att testa 100% Pure och Dr.Hauschkas produkter.

  4. Pingback: Weledas härliga duschkrämer |

Kommentera

