Fy för riviga svampar!

Dessa cellulosasvampar från Börlind köpte jag strax innan jul. Men alltså, hur ska jag kunna använda dem i ansiktet? De rivs och gör att det svider i huden efteråt. Inte skönt alls.

 

Nu har ju jag egentligen inte tänkt shoppa något på ett tag, men har varit sugen på dessa från Love the Planet ett tag nu. När jag kollar närmare tycker jag att de ser frottéaktiga ut och är rädd att dom också blir lite väl riviga. Har du testat? Eller ett annat förslag på vad man kan använda som gärna redan finns i hemmet?

Love The Planet Washable Cleansing PadsFinns hos Eleven.se för 97 kr.

8 responses to “Fy för riviga svampar!

  1. Något som är väldigt bra att tvätta ansiktet med är musliner, tunna fina bomullshanddukar. Hauschka använder de mycket i sina ansiktsbehandlingar, och många hudterapeuter väljer att använda såna eftersom de gör rent så bra men är mjuka och fina mot huden plus att det känns lite lyxigare än med svampar. De peelar huden lite lätt samtidigt. Kanske kan vara något för dig att prova? Det är så härligt efter man tvättat ansiktet på kvällen att lägga en kall muslin med lite lavendelolja (eller lavendelbad som Hauschka använder) över ansiktet och bara andas in…Då sover man gott:)
    Spiezia säljer 3-pack ekologiska musliner på http://www.eleven.se för 170 kr.

    • Å, det låter ju jättehärligt! Måste kolla in och se om det är något som kan vara absolut nödvändigt, med tanke på att jag inte tänkt shoppa på ett tag. Men nu var ju mina svampar så dåliga så då borde jag egentligen få införskaffa musliner istället 😉 Tack för tipset!
      Kram

  2. Har testat Love the planets, de är för riviga i mitt tycke. Bäst tycker jag om sådana som har så lite peeling effekt som möjligt. Body Shop hade faktiskt riktigt mjuka i muslintyg, eko. Vet tyvärr inte om de finns kvar. Men det borde inte vara så svårt att köpa ett större tygstycke i lämpligt material. Mysigt förslag från Ellinor ❤ Kram

    • Låter inget vidare, jag vill att det ska vara mjukt och lent. Är jag riktigt duktig borde jag kunna klippa ut tvättlappar av riktigt mjukt tyg 🙂 Får se om jag hittar nåt. Kram

  3. Jag har tyvärr inte hunnit testa mina från Love The Planet, men jag återkommer snart!

  4. Greensmile, Mádara, har ansiktshanddukar av bambu som jag har testat. De är jättemjuka och skonsamma för huden även efter man tvättat handdukarna några gånger.

Kommentera

