Makeup med Nvey

Tråkigt nog är jag inte så imponerad av mina skuggor från Nvey Eco. Det finns ett par ljusa skuggor som jag gillar väldigt mycket, men de med mer färg blir liksom inte så intensiva som de ser ut i paletten. Dessutom vore det önskvärt att dom satt bättre, jag tycker de försvinner alldeles för fort.

Kanske beror det på ”handhavandefel”, men jag lyckas få andra skuggor att sitta riktigt bra. Brukar liksom pressa på skuggorna och har även provat mig fram med olika slags bas på ögonlocken.

Nu har jag bestämt mig för att i princip bara köra Nvey-makeuper januari ut, så får vi se vad jag har för slutgiltigt utlåtande att komma med. Kanske har du något tips jag inte testat som kan öka intensiteten och göra att de sitter bättre?

Detta var i alla fall gårdagens Nvey-mejk:

  • Ögonskuggor Nvey Eco, 165 (matt ljusgrön), 169 (ljus rost), 155 (svagt skimrande mörkbrun), 157 (skimrande vit).
  • Svart kajal Lavera längs med övre fransraden.
  • Mascara Lavera Long lash
  • Eyeshadowstick ”Pearl” fr. Sante innanför nedre fransraden.

 

I resten av ansiktet har jag:

  • Dr.Hauschka Translucent makeupkräm nr 01.
  • Concealer ”Neutral” Nvey Eco.
  • Dr.Hauschka transparent löspuder.
  • Rouge 955 från Nvey Eco.
  • Badger Lip Tint & Shimmer i färgen Copper.

17 responses to “Makeup med Nvey

  1. Jag tycker det ser riktigt bra ut! Jag har inte testat så många skuggor från Nvey Eco, men Sminkjante verkar ha koll på de flesta, hon har kanske något tips?

    • Tack Hannah! Själva sminkningen blev inte så tokig, men färgerna var fina i max två timmar.
      Har fått lite tips från SminkJante tidigare, så jag ska bl.a. testa lite mer med Nveys concealer på ögonlocken. Håller tummarna för att jag kommer på något bra knep. Vill ju så gärna gilla dem!

  2. Jag tycker också att det ser bra ut! Undrar själv vilket underlag man ska använda för att få skuggorna att sitta bättre, så hoppas att du får något svar. Tänkte bara fråga om du gör något speciellt med dina ögonbryn eller om du har så perfekta bryn helt naturligt?

    • Tack! Har själv inte hittat något riktigt bra underlag, men som jag skrev till Hannah så ska jag testa med concealer bl.a. Jag återkommer längre fram med utvärdering.
      Jag plockar brynen och fyller i dem med ögonbrynspenna för att de ska se lite jämnare ut. Egentligen vill jag ha dem aningen tjockare så jag försöker låta dem växa ut på vissa ställen, men det är svårt att låta bli att vara där med pincetten 😉

      • Försöker själv också få tjockare bryn. Har ”överplockat” idem i flera år. Problemet är ju att de är så glesa där man håller på att spara ut…förstår precis vad du menar om att vara där med pincetten! Jag tycker du har väldigt fin form på dina i alla fall!

      • Ja, det blir liksom taggigt och spretigt. Tack! – Jag är faktiskt mer nöjd med dem nu än för ett tag sedan.

  3. Hauschkas concealer tycker jag funkar bra under ögonskuggor, bättre än nveys!

    • Har varit lite sugen på Hauschkas concealer sedan du nämnde vid ett tidigare tillfälle att den var bra just på ögonlocket. Har ju min från 100% Pure också, så jag ska testa den lite mer på ögonlocken och se. Annars får det nog bli en från Hauschka någon gång under våren.

  4. Jag förstår till viss del att du har problem med skuggorna. Jag fick testa flera penslar innan jag hittade några som fungerade bra.
    Först torkar jag av ögonlocken med en bomullstuss. Sedan ett väldigt tunt lager concealer som jag mättar med puder eller en hudfärgad skugga. Tekniken för att få skuggorna att fastna är att ”tryckdra” på skuggorna med en pensel som har ganska hårda strå.

    Hållbarheten har jag inte alls haft problem med. De sitter som smäcken tills jag tar bort dem.

    • Mina ögonlock blir lätt feta. Kanske därför dom sitter sämre på mig? Har i och för sig testat andra skuggor som sitter mycket bättre, t.o.m. utan underlag.
      Tack för dina tips! Absolut bra att ha nu när jag ska hårdtesta dem 🙂

  5. Super snygg sminkning! Tråkigt att du inte verkar ha fått till det, med att få det att fästa menar jag. Då ska jag försöka hjälpa till med fler knep. Brukar ha skugga 162 som bas över hela, då sitter det även på dem med ögonlock med lite mer fett på. Att ha lite extra sebum på ögonlocken är underbart, för det betyder att rynkor kommer att hålla sig borta länge! Även det nya pudret Light Ivory/Nordic Light fungerar underbart. (Just nu är det bara maskör Cajsa Jackson Falun, makeup artist Mia Skaug Moonsun och jag som testat det, men det är på G!) Vi hade med det på Allt för hälsan mässan, så många har blivit sminkade med det. Alla mörka skuggor går dessutom att använda som eyeliner om man blöter penseln lite innan. Måste bara säga att du har underbart vackra ögon 🙂 Ser fram emot mer Nvey Eco sminkningar ❤
    Solstrålar och kramar

    • Tack snälla Gabriela, både för tipsen och de fina komplimangerna! Känner mig verkligen smickrad 🙂 Ska testa med 162:an som bas, för den har jag hemma. Har testat ett par färger som eyeliner och det funkade riktigt bra. Och mer Nvey Eco sminkningar kommer det att bli, var så säker 😉 Massor av kramar

  6. Hej vilken bra blogg du har!
    Är själv en heavy Nvey eco user och man behöver använda sig av en lite annan teknik men man kan få till ordentligt med färg , Nvey eco är faktiskt den pigmenttätaste sminket jag använt mig av så det går. En fastare borste eller en sminkpad så får du upp vädligt mycket färg och sedan kan du använda dig av en mjukare borste för att mjuka till linjerna..
    En vädligt, vädligt snygg sminkning och hoppas att du får till lite extremare framöver!
    Kram Kristina

    • Hej Kristina!
      Tack! Vad roligt att du gillar bloggen 🙂 Och tack för dina tips, uppskattar verkligen att ni är flera som försöker hjälpa mig ”få till det”. Ska prova mig fram med de olika penslarna och se vad jag kan åstadkomma. Kram kram

  7. WOW vad du liknar Kate Hudson! 🙂

  8. Pingback: Torr eller fuktig pensel? |

Kommentera

