Fint läppstift från Hauschka

Jag gillar verkligen detta läppstift som drar något åt det lila hållet, vilket inte syns så bra på bilderna nedan. För att vara en såpass mörk färg tycker jag att det faktiskt är förhållandevis lättburet. Hylsan ger lite lyxkänsla, känns tung i handen och har en snygg, matt guldig färg. Doften är helt ok, lite typiskt Hauschka-örtig.

Det är hyfsat mjukt att måla på, men jag föredrar ändå ett cerat under för mjukare, smidigare läppar. Hållbarheten är riktigt god, som med många matta läppstift, och blöder inte. Även om jag föredrar mer ”wet-look” så känns detta så klassiskt fint på något vis. För mig är det en typisk höst- och vinterfärg och inget jag väljer att plocka fram sommartid.

Denna bilden visar bäst hur läppstiftet ser ut på:

Jag har hittat det i denna webshopen för 169 kr. Själv köpte jag det hos Bodystore för ynka 49 kr, men det finns inte där längre.

Om jag kollar i Dr.Hauschkas egna webshop så heter nr 11 ”Plum”, vet inte riktigt om det är samma färg. Jag som är lite extra förtjust i nude-färgade läppar blev lite sugen på detta, nr 09:

Läppstift 09   iridescent brown / brunrosa[Bild lånad härifrån]

 

Betyg då? Det blir nog 8 / 10. Plus för den snygga hylsan, fina färgen och god hållbarhet. Minus för att det är aningen torrt utan cerat under och att jag inte gärna bär det när som helst på året.

16 responses to “Fint läppstift från Hauschka

  1. Fint läppstigtpå en fin tjeja! Det andra nude – var i min klass helt klart.

    Du, jag fick det rosa glittret idag. Jippijayyy! Min man fick vårkänslor av glittret och doften. Och det fina oranga elefantbajspappret! Love it! Ska det vara miljövänligt så ska det! Tack fina, fina du! Snart kommer kokosbalsamet. ❤

  2. Inget slår glittrigt elefantbajs? 🙂

  3. Pernilla/ekoenkelt

    Jag har beställt Hauschkasmink idag! Den där foundationen som du är så förtjust i + en bronzer! Ska bli spännande detta, jag äger ju faktiskt inget kemikaliefritt smink alls!

    Nude- läppstift är en favvo för mig! Jag har ju aldrig gillat läppglans och sådant, så nudeläppstift är lite av min räddning! 🙂

    • Å vad spännande! Får se vad du tycker om tantdoft då 😉
      Förr använde jag bara nude-glans/stift, men har blivit lite mer vågad på äldre dar! 😀

  4. Kul att du recenserat detta läppstift, har länge varit sugen på just det fast i rött rött. Antingen nr 04 eller 06.

    Älskar det mesta från Dr H och har letat länge efter billiga webshopar.
    Hittade denna http://www.alegria-naturkosmetik.de genom ett forum (bröllopstorget) där shopen rekommenderades. Det är ruskigt bra priser och fri frakt över 49 Euro. De har de flesta märken man vill ha, fler än bio-naturel. Samma priser som på på b-n på Santé, Lavera mfl. Någon annan som har testat? Vore ju perfekt att köpa Dr H billigt där om inte annat!

    // Ingrid

    • Både 04 och 06 ser fina ut. Jag har testat mitt röda från Logona ett par ggr, senast igår, och det var faktiskt också riktigt snyggt och satt bra.

      Spännande, måste kika in där bums! Låter ju som en godisbutik 😀 Tack för tipset!

  5. Godis var ordet!!

  6. Förresten, ett annat plus är att den finns även på engelska även om det är nyttigt att öva sin tyska.

    • Ja, jag såg det efter jag kollat runt en liten stund. Nästa beställning fram i vår någon gång måste kanske bli därifrån. Fast Dr.H var inte direkt superbilligt såg jag, men det fanns ju en massa annat 🙂

  7. Måste korrigera, frakten är tyvärr INTE gratis 😦 (blev väl lite väl ivrig kanske). Det kostar 6, 95 (ca 60 SEK-helt ok) EUR upp till 5 kg, 10, 95 upp till 10 kg. Helt ok ändå.

    Ang Dr H så beror det ju såklart på vad man jämför med. Själv tänker jag alltid att 1 EUR = 10 SEK och det blir en annan femma. Jag tycker att knappt 144 kr st för rengöringsmjölk, foundation, läppstift är billigt. Bodystore tar mellan 25 och 45 kr mer för varje produkt och de har ju väldigt bra priser för att vara Sverige. För er som ännu inte kommit in i Dr H:s underbara värld så kostar provkitet för ansiktet ynka 81 kr! Å andra sidan står Euron i 8.88 nu 🙂

    Jag har även läst på lite om företaget och de flesta verkar nöjda med shopen. Som jag förstått det kan man även betala på faktura vilket alltid ger en extra säkerhet.

    Hoppas att någon annan av dina läsare Jenny har något att säga om Alegria.

    Webb-kram!

    • Ja, 60 kr är ju inte särskilt dyrt. Det är ju nästan vad det kostar om man beställer ur vissa svenska webshoppar.

      Oj, är euron så låg! Nu kollade jag inte på så många av Dr.H’s produkter, men som du säger så är produkterna ändå billigare än t.ex. Bodystore, så ska man beställa flera grejer kan man tjäna en slant.

      Jag får skriva ett inlägg och se om nån har shoppat där! Kram

  8. Pingback: Gillar du recensioner? |

Kommentera

