Gillar du recensioner?

Jag älskar att läsa recensioner och har vid några tillfällen blivit tipsad om sidan MakeupAlley. Där hittar man HUR många recensioner som helst gjorda av medlemmar på sidan. Så nu har jag äntligten fått tummen ur och registrerat mig som medlem. Mycket enkelt.

[Bild lånad härifrån]

 

Burt’s Bees Pore Refining Mask (Mask with French Green Clay) får högsta betyg rakt igenom av 11 st recensenter. Det är inga dåliga omdömen och man blir ju så klart lite extra nyfiken. Bra pris också, finns hos Feelunique för £8.50.

 

Det är också lite kul att jämföra snittbetyget med det betyg jag satt i mina recensioner. Så här såg det ut med några produkter från 100% Pure:

  1. ConcealerMitt betyg: 9.5 / 10  Betyg MakeupAlley: 3.4 / 5
  2. Gel EyelinerMitt betyg 7 / 10 Betyg Makeup Alley: 2.8 /5
  3. Foundation PowderMitt betyg: MVG Betyg MakeupAlley: 3 / 5 
  4. Caffeine Eye CreamMitt betyg: VG+ Betyg MakeupAlley: 4 / 5
  5. MascaraMitt betyg: 6.5 / 10 Betyg Makeup Alley: 3.8 / 5

 

Hauschka-läppstiftet jag recenserade igår fick full pott i samtliga tre recensioner. Bl.a. var det en som skrev ”I think this shade would work on anyone”, ungefär som jag skrev – ”..förhållandevis lättburet..”.

Cocoa Butter Natural facial scrub[Bild lånad härifrån]

 

Den här skrubben från Queen Helene har också fått goda recensioner. Tydligen kan den användas över hela kroppen. Bra pris också, 95 kr för 170 g hos Kakaobönan. Tyvärr har jag inte hittat någon INCI ännu, någon som vet eller har testat?

9 responses to “Gillar du recensioner?

  1. Ja, visst är Makeupalley bra!? Jag älskar också att läsa recensioner! Man får ju veta ungefärlig ålder, hudtyp mm på de som recenserar, så man får en rätt bra uppfattning om vad som skulle passa en själv.

  2. Innehåll i Queen Helen Scrub
    Water, Walnut (Juglans Regia) Powder (Juglans Regia), Sodium Lauryl Sulfate, Stearic Acid, Cocoa Seed Butter (Theobroma Cacao), Glyceryl Stearate, Stearyl Alcohol, Glycerin, Kaolin, Cocamidopropyl Betaine, Isopropyl Myristate, Dimethicone, Triethanolamine, Fragrance (Parfum) (Parfum), Carbomer, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Phenoxyethanol

    Hittade här:
    http://www.drugstore.com/qxp87795/queen_helene/soothing_cocoa_butter_natural_facial_scrub.htm

    Här finns väldigt tydligt:
    http://www.cosmeticsdatabase.com/product.php?prod_id=242860

    Tyvärr! Många av Queen Helens produkter är fullproppade med liknande saker.

  3. Tack detsamma! 🙂

    Har dock inte lyckats googla fram bra tips på grön intimtvätt. Använder olja nu men vill ha något fräscht alternativ att varva med. (Frågade nyss på Hannhas blogg också.) Faith in nature har en som Vera rekommenderat men som junkie vill man ju ha fler alternativ men utbudet av just denna produkt är väldigt begränsat. Funderar på om det skulle funka med en fet, mild ansiktstvätt/rengöringsmjölk. Du skrev om Logonas tvättkräm som verkade vara mild nog. Den innehåller ju lera som rengörande ämne vilket t ex Eilas ansiktsrengöring också gör.

    Har du något tips Jenny eller någon läsare? Specialanpassad rengöring , kreativa förslag, hemkokat- vad som helst!

    Btw- paketet har kommit, ska snart hopp in i duschen och fixa 🙂 🙂 Återkommer!

    Kram på dig!

    • Olivolja olivolja olivolja!!!! Innehåller en fettsyra som är svamphämmande, samt är en av de mildaste oljorna för slemhinnor. Vanlig kallpressad jungfruolja om du vill ha det mest ”naturligaste”.

  4. Jag använder har använt Logonas tvättkräm som intimtvätt i stort sett varje gång jag duschat det senaste. Som du skriver så innehåller den lera och inte så mycket annat som kan vara starkt och torka ut. Tycker den funkar toppen och då är jag ändå väldigt känslig just i de regionerna 😉

    Man bör väl bara tänka på ph-värde och sånt, så inte det rubbas och att ingredienserna inte är för skarpa.
    En mild olja borde väl i alla fall funka och den kan man kanske doftsätta med några droppar vaniljarom om man önskar. Annars kan jag inte komma på något just nu.

    Spännande, spännande! Jag ser fram emot ett och annat utlåtande 😉

    Kram kram

    • pssst…. litet tips….INGA aromadroppar eller liknande för intima kroppsdelar, slemhinnorna är extremkänsliga för parfymer/aromer och kan lätt utveckla svampinfektioner eller klåda. Fick jag lära mig redan på ungdomsmottagningen 🙂

      • Vet att parfymfritt egentligen är att rekommendera till intimtvätt. Helst ingen tvätt alls förutom med vatten, eller möjligtvis olivolja, som du skriver. Sen är det väl så att vissa av oss gärna vill ha dofter för att känna oss fräscha både i ansiktet och down there (fel, jag vet 😉 ).

Kommentera

