Vintermejk

Hade egentligen tänkt bjuda på lite Nvey Eco-mejker under januari, men hittills har det inte blivit särskilt många. Jag har haft fullt upp med att fördjupa mig i min bok om miljöeffekter. Intressant ska ni veta.

Den här makeupen gjorde jag strax efter jul då jag experimenterade lite med mina skuggor från Alva. Älskar den blå färgen.

Jag har använt den ljust silvriga skuggan ur duon ”Smoke” från Alva och den blå färgen ”Promise”, mineralpigment ur serien Alva Green Equinox Collection. Blå kajal ”Pacific” från Sante, eyeliner och mascara från Lavera. Resten av ansiktet minns jag inte. Jo förresten, glosset på läpparna är nog ”Pale Violet” från Alva.

4 responses to “Vintermejk

  1. Coolt! Får Avatar-vibbar, på ett bra sätt 🙂 Måste verkligen öva på att lägga skuggor, känner mig mest som en tvättbjörn eller billig.

    Kram!

    • Tack Ingrid! Ja, den blå är faktiskt väldigt Avatar-blå.
      Haha..jag tycker också jag ser billig ut ibland när jag lägger mörka mejker. Precis så kände jag om min nyårsmejk.
      Kram kram!

Kommentera

