Skrubba bort torr vinterhud

Även min kropp inte varit så jättetorr i vinter så kändes det allt att den behövde sig en rejäl skrubbomgång. På vintern blir min hud mer torr på ytan och liksom lite småskrovlig. Bort med döda hudceller och fram med frisk, mjuk hud!

Lisen Organics kaffeskrubb är min absoluta favorit. Även om kornen är lite vassa så känns inte huden irriterad utan bara riktigt ordentligt peelad. Skrubben, som kommer i pulverform, brukar jag alltid blanda ut med någon skön olja. Kornen fäster lättare på huden och efteråt blir man så härligt mjuk och återfuktad. På särskilt torra partier som fötter, armbågar och smalben gör den verkligen susen.

Finns just nu till nedsatt pris hos Hud & Kosmetik, 160 kr för 130 g. En sån burk räcker ganska länge och är absolut något för kaffeälskaren. Här har jag recenserat den.

Kommentera

