Torr eller fuktig pensel?

Som bekant har jag haft lite svårt med mina Nvey Eco-skuggor. Dels att jag inte får dem så intensiva som jag önskar och dels att de inte sitter ordentligt.

Denna mejken testade jag inte hållbarheten på eftersom jag gjorde den på kvällen strax innan jag skulle hoppa i duschen. Däremot sminkade jag ena ögat med torr pensel och det andra med fuktig. Ser ni på vilket öga jag använt respektive metod?

Inte särskilt svårt att avgöra. Man får mer intensitet i färgen och fram det fina skimret på ett helt annat sätt med fuktig pensel. Upplever det också lättare att sudda utan att borsta bort alltihopa.

Använde endast de inringade färgerna ur palett 6.

6 responses to “Torr eller fuktig pensel?

  1. Jag har faktiskt aldrig testat och använda fuktad pensel till ögonskugga, men det ska jag definitivt prova! Jättesnygg effekt det hade på dig:)

  2. Vacker make-up 🙂 , kul att se olika varianter!
    Kramkram G

  3. Hörru’…Vilka fantastiskt vackra ögon du har.. Är ju konstnär, så jag gl’oor alltid på människor på tunnelbanan o dyligt.ha-ha-ha… Men de är verkligen din största tillgång..
    Jag bloggar ju på Amelia med, och tycker det är jättebra att få naturliga preparat uppdaterade. En’ tacker!!! tossiga Pihlan

    • Hej tossiga Pihlan! 😀
      Tackar ödmjukt för dina smickrande ord. Min man säger visst också det.
      Konstnär? Låter spännande, nu får jag ta och glo på din sida 🙂
      Du är alltid välkommen tillbaka!

Kommentera

