Nu har det dragit igång!

Som jag berättade har jag tänkt ge mig på två universitetskurser, på kvartsfart trodde jag. Men det gällde visst bara kursen Växtbaserade läkemedel, grundkursen i miljökunskap är på halvfart och pågår endast halva terminen. Så vips ska jag studera på 75 % några veckor istället, Nåja, nu har allt satt igång och det verkar onekligen vara en intressant tid jag har framför mig.

Förhoppningsvis ska jag kunna dela mig av tankar, tips och intressant fakta, relaterat till skönhet så klart. Kursen om växtbaserade läkemedel handlar även om kosttillskott och functional foods, så jag har en känsla av att det kommer dyka upp ett och annat inlägg om hur man vårdar insidan, som i sin tur avspeglas i vårt yttre. Nog om det. Jag återkommer. Vi får se om det blir glesare än vanligt. Men ni kan alltid tävla så länge. Det pågår ju t.o.m. två tävlingar nu. Båda avslutas på fredag. Klicka på bilderna för att komma till respektive tävling:

Naturlig foundation från Smashit

 

Ekologiskt detoxkit

8 responses to “Nu har det dragit igång!

  1. Samma sak hände mig en gång, skulle läsa en kurs över sommaren på halvfart men eftersom den bara var på två månader så blev den ju 100% ändå. Det blev inte mycket tid över till sol och bad där inte:)
    Verkar vara jätteintressanta kurser du har valt, lycka till med pluggandet!

  2. Jag ser verkligen fram emot inlägg där du berättar vad du lärt dig på kurserna!!! Det ska bli riktigt spännande!!! 😀 Det där med kosttillskott och Växtbaserade läkemedel intresserar mig speciellt mycket!

  3. Pernilla/ekoenkelt

    Härligt! 🙂
    i februari börjar jag läsa miljökemi och ekotoxikologi, då kanske jag får chansen att lära upp hela klassen om vad de smörjer in sig i? 😉

    Dela med dig av allt kul du lär dig! =)

  4. Å vad kul det låter, även om det blev lite mer än du räknat med. Men du vet ju att småbarnsmammor är hejare på att göra massor av saker samtidigt och att få hur mycket som helst gjort! 🙂 Lycka till!

    • Tack snälla! Ja jättekul! Sen gör jag ju det mest för skojs skull. Hinner jag, så hinner jag. Och visst är det så, efter flera år med småbarn blir man rätt duktig på att organisera och planera 🙂

Kommentera

