Grön mejk för miljöns skull

Bär du något grönt idag? Vera uppmärksammade mig på att vi idag uppmanas bära något grönt för miljöns skull. En grupp studenter vid Södertörns högskola har startat evenemanget ”Bär något grönt för miljön” på Facebook och för att visa att vi bryr oss ska vi alltså bära grönt just idag.

Mitt sätt att visa engagemang blir så klart en grön makeup. Skuggorna ser inte så gröna ut, men det är faktiskt en mossgrön och en mer lindblomsgrön skugga jag använt.

Idag grundade jag rejält med primer från 100% Pure och skuggorna fäste riktigt bra. Återstår att se hur hållbarheten är.

  • Den ljusare gröna är från BelláPierre, mossgrön nr 173 från Nvey Ecos palett 6, vitskimrande highlighter nr 157 från palett 1.
  • Svart kajal från Lavera längs med övre fransraden, vit kajal från Korres innanför nedre och Santes Eye Shadow stick ”olive” under ögat.
  • Mascara Lavera Long Lash.
  • Ögonbrynspenna Sante ”Blonde”

Om ni undrar varför ena brynet är tunnare än det andra är det för att jag försöker få dem att växa ut. Tyvärr verkar det högra växa snabbare än det vänstra.

  • Foundation från Smashit, ”Milk” och ”Cream” blandat.
  • Concealer ”Neutral”, Nvey Eco.
  • Rouge nr 955, Nvey Eco
  • Bronzer ”Oasis”, Nvey Eco
  • Badger Lip Tint & Shimmer, endast ”shimmer-delen” på läpparna.

Dagsljus:

Och så en liten som också fick bära grönt:

Tio år gamla byxor ärvda av storebror och eko-moccisar.

16 responses to “Grön mejk för miljöns skull

  1. Gillar makeupen. Jag har också 173 dagen till ära.

  2. Ååh vad fint det blev:)

  3. Hur är smashit foundation? Kommer du att recensera den?
    Har hyperkänslig hud och undrar bl.a om den doftar starkt.

    KRAMISAR!

    • Ja, jag kommer recensera den om ett tag hade jag tänkt, men kan berätta lite. Den är inte heltäckande, utan ser väldigt naturlig ut på huden. Det går bra att ”bygga på” täckningen utan att det ser pudrigt och kakigt ut. Den är inte heller sådär torr som vissa foundations är, utan håller huden mjuk.

      Doftar endast lite oljigt, alltså inte av parfym eller eteriska oljor. Jag har ganska känsliga kinder som lätt reagerar vintertid, men jag märker inget alls när jag använder denna. Är du osäker så finns det testkit med samtliga nyanser. De innehåller 5 ml och räcker till flera appliceringar. Undrar du något mer är det bara att fråga på 🙂

      Kram kram

  4. Vad söta moccasiner! ❤ Och vad små tassar! 😉

    • Visst är de ursöta! Nästan lika fina som när jag köpte dem, trots flera tvättar. Dessvärre börjar de bli lite små, tassarna växer så hiskeligt fort på en liten en ♥

  5. Jättefin sminkning!

  6. Helt underbara små fossingar!! Man vill nästan ta en tugga!

    Btw Jenny- en stor besvikelse, det verkar som om Alegria inte skickar Dr Hauschka utanför Tyskland längre. Morr!

  7. Hihi, ja godis-moccisarna är pricken över i på hans små fötter.

    What? Varför inte det?

  8. Jättefin sminkning och du har så fantastiskt vackra ögon!

  9. Jävlar vad snygg du är, människa! Starta upp ett eget eco-märke med dig själv som modell vetja, skulle ju sälja som smör. Du ser så där sval, tjusig och frisk ut liksom!

Kommentera

