Efter en hel dag

Tänkte det kunde vara kul att visa hur gårdagens ögonmakeup höll sig under dagen. På översta bilden är jag nymejkad, den andra är tagen ca 10 timmar senare. Inte världens bästa bilder tyvärr.

Men visst ser man att ögonskuggorna hållt sig ganska bra med Santes ögonpenna som bas. Värre var det med eyelinern som flagnade både här och var.

7 responses to “Efter en hel dag

  1. Du er veldig flink å legge make up. Hvilke børster bruker du? ( Fikk lyst å tipse deg om denne:Living Luminizer fra RMS Beauty,et supert make up produkt.Sjekk den ut bla.a på spirit beauty lounge)

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Vad tusan, jag vill också vara sådär duktig på smink!

    Förövrigt har jag använt Hauschkas translucent- basen, som du gillade så mycket, i några dagar nu, den är verkligen riktigt härligt. Funkar ju bra både för sig själv och ihop med mineralfoundation ovanpå! 🙂

    • Öva, öva, öva är det som gäller. Jag hittar en massa bra tips på olika skönhetsbloggar och sen testar jag min fram.

      Visst är den skön! Täcker lagom, och som du säger funkar den även under mineralsmink. Roligt att du gillar den 🙂

  3. 10 timmar är ju jättebra hållbarhet! Är pennan tänkt som en primer? Eller var det en concealer, jag fattade inte riktigt… Och var det den du hittade i den tyska webbshopen? Vad härligt det vore om du har hittat en produkt som verkligen funkar. 🙂

  4. Pingback: Jag fick en fråga om naturlig makeup primer | Naturligt Snygg

Kommentera

