Stylish Blogger Award

Jag blir så otroligt glad när människor talar om att de uppskattar det jag gör, (vem blir inte det?) om det så är den gullig kommentar, ett fint mail eller som i detta fallet – en Stylish Blogger Award. Tack snälla TotalBeauty, detta piggade verkligen upp och gav mig ännu mer skrivlust!

Tanken är att att dela med mig av sju fakta om mig själv, helst intressanta också. Inte lätt, men detta är vad jag kan komma på. Om det är intressant eller ej är upp till var och en att bedöma.

1. Jag har flyttat 19 ggr i mitt liv. Senast för två år sedan, och som ni kanske förstår har jag inte särskilt stor lust att flytta än på ett tag.

2. Ett av mina mål, framför allt när barnen blir större, är att besöka så många olika länder som möjligt. Jag fascineras av kulturskillnader och suger åt mig nya intryck som en svamp. Favoriterna hittills är Franska rivieran, Italien och Mexico.

3. Många uppfattar mig som väldigt ordentlig, bestämd och bitsk med kort stubin. Det stämmer ganska bra, men jag har samtidigt ett stort hjärta, är inte långsint och har ett öppet sinne. Därför har jag inte svårt att ändra uppfattning om jag bara får en tillräckligt bra grund för det. Dessutom har jag grymt sjuk humor, och vidare ordentlig vet jag faktiskt inte om jag är.

4. I mitten av nittiotalet tävlade jag flitigt i både hoppning och dressyr på min ridskola. Ett år blev jag klubbmästare i både hoppning och dressyr samt kammade hem mest poäng totalt i alla tävlingar klubben hade. Efter det vägrade jag låta mig besegras och la därför ”tävlingskarriären” på hyllan.

5. Jag vågar påstå att jag är en hejare i köket. I alla fall när det gäller att smaksätta och komponera egna rätter och får ofta beröm för detta. Dessvärre har jag en förmåga att titt som tätt bränna vid maten och då kvittar det hur bra man kryddat.

6. Många har sagt till mig att jag borde bli skådespelerska med tanke på min förmåga att leva mig in i roller. Tydligen är jag duktig på att imitera andra och att använda mitt kroppsspråk på ett målande sätt.

Och slutligen lite skönhetsrelaterat:

7. Jag har svår beslutsångest och om jag bestämt mig för att göra större inköp (som t.ex. det senaste från Tyskland) så kan det ta sjukt lång tid för mig att bestämma mig för vad jag ska köpa. Vilken ansiktskräm? Vilket schampo? Vilket ansiktsvatten? För- och nackdelar ska vägas fram och tillbaka. Helst flera gånger. Det tog mig nästan en månad från det att jag bestämde mig för att handla från just den webshopen tills jag verkligen gjorde slag i saken.

Om jag ska följa ”reglerna” när man fått en Stylish Blogger Award så ska jag skicka min award vidare till 15 personer. Detta ger mig, som ni säkert förstår, lite beslutsångest. Jag gillar ALLA bloggar som jag länkat till här på min sida och tycker de är väl värda ett besök, men bestämde mig för att utmana min beslutsångest ordentligt och valde sju stycken med hjärtat:

  • Viola Vamp – Min soulmate i bloggosfären. Dock inte lika nördig när det gäller smink och krämer.
  • Ecomuffin – Varma Vera med det stora gröna hjärtat ♥
  • Ekoenkelt – Pernilla är så härligt engagerad i miljöfrågor och minimalism att jag lätt rycks med och inspireras.
  • LipGloss Bitch – Har skinn på näsan och är lika skönhetsnördig som jag. Delar inte direkt min syn att grönt är skönt, men jag gillar henne ändå.
  • Finslipad. – Skriver om kosmetika på ett högst intressant vis och ger mig ofta värdefulla tankeställare.
  • Beauty & Nature – Delar gärna med sig av goda råd om hudvård och kost som gör oss ännu vackrare.
  • Naturligt Snygg – Har koll på det mesta inom grön beauty och är en av de bloggar jag följt längst.
8 responses to “Stylish Blogger Award

  1. Wohooo! Thanks som fan! Tar upp den asap!

    Kram!

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Vad söt du är! Fixar det här när jag återvänder hem från skolan idag! 🙂

  3. Ååh vad du e fin! Jag ska bara rycka upp mig lite till, sen lovar jag att tacka och skriva något tillbaka på min blogg!

  4. Åå vad glad jag blir Jenny! Tack så hemskt mycket:)
    *Kram*

  5. Glad att kunna göra er glada! 😀 Kram till er allihopa!

  6. Pingback: ”Stylish Blogger Award” « It's easy being green

Kommentera

