Imponerande mjukgörare med mäktig nougatdoft

Sweet Beauty pot de crème chocolate body cream, 120 ml för 235 kr hos Loveko som öppnar sin webshop den 1 februari.

Uppdaterat: Finns även en större variant på 250 ml som då kostar 295 kr.

Gillar man maffiga, äkta dofter av bakverk och godis är pot de crème verkligen värd att testa. Den inte bara doftar gott, utan gör också huden babymjuk utan kladd.

Konsistensen är både fluffig och krämig, den fullkomligt smälter in i huden och absorberas förvånande snabbt. Efteråt blir huden väldigt mjuk och en söt doft av nougat omringar en. Jag tycker det är en alldeles optimal, återfuktande vinterkräm för torra smalben och nariga barnkinder. Nog den bästa jag testat för det ändamålet t.o.m. Egentligen skulle jag kanske be barnen om utlåtande för det är mestadels de som har använt den. Samtliga får lätt torrfläckar på kroppen vintertid, vilket denna snabbt avhjälper.

Även om jag verkligen gillar doften så blir den faktiskt lite too much för att jag själv ska använda den från topp till tå. Gärna lite på smalben och armbågar eller en klutt nånstans när jag är sugen på doften. Ska man använda den på stora delar av kroppen blir det dessutom ganska dyrt i längden eftersom burken är ganska liten och krämen inte superdryg.

Bäst: Fantastiskt bra mjukgörande och fuktighetsbevarande egenskaper.

Sämst: Även om jag älskar doften, så blir det för mycket för mig om jag använder den på större delar av kroppen.

Betyg: 9 / 10

Motivering: Doften hade gärna fått vara något mildare, men jag gillar verkligen krämen i övrigt. Funkar utomordentligt bra på barnen och att de vandrar runt som mjuka små väldoftande gräddbakelser har jag absolut inget emot. Tvärtom. Men att använda den här krämen varje dag, vintertid, över hela kroppen på tre kottar är inget alternativ med tanke på priset.

Ingredienser: Aqua (Water), Vitis vinifera (Grape) Seed Oil, Butyrospermum parkii (Shea) Oil, Theobroma grandiflorum (Cupuaçu) butter and Orbignya oleifera (Babassu) Seed Oil infused with Theobroma cacao (Organic Fair Trade Certified Cocoa and Nibs), and Theobroma cacao (Cocoa) Absolute, Vegetable Emulsifying Wax NF, Vegetable Glycerin, Stearic Acid, Theobroma cacao (Cocoa) Extract, Honeysuckle extract (Lonicera Caprifolium Flower Extract, Lonicera Japonica Flower Extract, Water), Tocopherol (Vitamin E), Citric Acid.

4 responses to “Imponerande mjukgörare med mäktig nougatdoft

  1. Jag har insett att just choklad blir för mastigt för mig med, i för stor skala. Men lite i taget så är den helt underbar. Love it. Jag gillar verkligen Sweet Beauty´s bodybutters – bland de bättre utan tvekan.

    • Är också förtjust, men det blir lite som att sätta i sig en hel stor gottepåse på en gång om man smörjer hela kroppen samtidigt. Jag är även väldigt förtjust i Sweet Beautys lotions – Tycker de är underbara, både i doft och konsistens.

  2. Hejsan kära Jenny och tack för ditt fina inlägg! vill berätta att vi även tagit in den stora pot de cremen i 250 ml för de som använder i stora mängder, (som jag =D) lättar upp en del på priset i denna varrianten =D
    Ha det Vackert! Kram

Kommentera

