Några ord om ansiktskrämer från Lavera

I mitt inlägg om ansiktsserier för blandhy skrev jag bl.a. om Laveras ansiktsserie med ringblomma (calendula). En läsare noterade att jag var nyfiken på Laveras ansiktskrämer och ordnade två prover till mig. Hur gulligt är inte det? Tack igen!

Konstigt nog kan jag inte dra mig till minnes att jag läst några recensioner om Laveras ansiktsvård. Vilket i och för sig också bidrog till min nyfikenhet. Nu är provförpackningarna tömda och eftersom det kanske finns fler nyfikna tänkte jag pränta ner några rader. Verkar de vara värda att lägga pengar på?

Ja, absolut! Krämen med ringblomma doftar helt ljuvligt. Fruktigt men ändå fräscht bl.a. av apelsin. Den känns riktigt dryg, förpackningen innehållande 1 ml räckte till tre insmörjningar, vilket innebär att en liten tub om 30 ml borde räcka uppemot tre månader. Huden blir len, får fin lyster och inte en tillstymmelse till flottig på hela dagen. Är ganska övertygad om att detta är en kräm jag kommer skaffa mig fram i vår.

Den andra krämen är ur Vildrosserien, anpassad för torr och mogen hy. Har en härligt äkta rosdoft och jag tycker den också har en lite fruktig ton. Precis som den andra krämen är denna dryg, går snabbt in i huden och efterlämnar ingen fet hinna. Den ger också fin lyster och gör huden len och smidig. Är nog inget för den mest torra huden dock. Jag kan tänka mig denna som nattkräm eller som dagkräm vintertid.

Krämerna kostar t.ex. 124 kr resp. 144 kr hos Ren Skönhet. De har även flera krämer från Lavera för olika hudtyper.

Jag kan också nämna att bomullsrondellen till vänster i bild faktiskt också kom i kuvertet. Den är sprayad med Logonas deo Mediterran, som doftar underbart. Lite blommigt, lite kryddigt och lite sött av vanilj. Jag kan inte uttala mig om hur väl den fungerar, men Emma som driver butiken Ennio Eco och även Emmas ekologiska skönhetsblogg, tycker den fungerar hur bra som helst. Den finns hos Ennio Eco för 155 kr. Det är nog nästa deo på tur att testa för min del.

8 responses to “Några ord om ansiktskrämer från Lavera

  1. 🙂

    Testade saltstick och sparyen igår med mycket bra resultat, både höjdes av den andra s a s.

  2. Jag har tidigare skrivit en hel del om produkter från Lavera , även recensioner 😉 – under katergorien Lavera

  3. Saltsticket jag använder heter Natural Deodorant Protection, saluförs av Novacos AB. Kommer i en lila (ganska ful) förpackning. Köpte mitt på Ullared men har sett det på ICA Maxi också. Tror att de flesta fungerar lika bra då alla består av 100 % alunsten. Mamma har ett från Dermanord som hon är väldigt nöjd med också. Tycker att det fungerar ensamt med men det kan lukta liksom fuktigt och varmt framåt eftermiddagen. Sprayen ensam luktar alltid gott men liite svett ändå. Kanske är inbillning men det är ju känslan som räknas så. Tillsamman luktar det både gott och svettfritt.

  4. Deo och mascara är det största naturliga kruxet. Denna kombination av deo har varit den bästa hittills för mig.

    Beauty and broccolis omdöme om Zuiis mascara verkar lovande! Lotus vattenfasta, Zuiis, Laveras Double Black Mascara (väntar ivrigt på Beuty-talks recension) och Green People står på tur för min del. Jane Iredales conditioner också såklart. Vilka har du testat Jenny mer än 100% pure, Lavera Long Lash, Dr H Volume?

  5. Önskar jag kom ihåg vilka två det var jag testade för ganska länge sen, undrar om en av dem i alla fall var från Logona. Och den andra från Börlind kanske..är osäker. Var inte så insnöad på naturkosmetik när jag testade dem 😉 Jag har faktiskt kört mestadels konventionell mascara från Art Deco eftersom jag tyckte de naturliga var så dåliga. På vårt bröllop i september vågade jag mig inte på att använda naturlig mascara, av förklarliga skäl. Men därefter har jag kört ”helnaturligt” på den fronten också. Vilka har du testat?

    Är också väldigt nyfiken på recensionen av Laveras mascara.

Kommentera

