Bloggen lever, men flytt pågår!

Som många av er noterade så låg bloggen nere under större delen av dagen igår. Flera undrade vad som hänt och var ”jag” tagit vägen. Jag blev nästan lite rörd av mail, kommentarer på Twitter och hos Hannah. Tack snälla ni!

Anledningen till att bloggen stängdes ner var att jag infogat en otillåten länk till en webshop. Om ni själva bloggar med WP och inte har eget webhotell kan de alltså stänga ner bloggen utan förvarning, så undrar ni vilken butik jag länkade till går det bra att skicka mig ett mail till: rosellabeauty@hotmail.se.

Eftersom jag själv vill kunna bestämma vad jag ska skriva om eller länka till har jag bestämt mig för att flytta. Så nu har jag skaffat egen domän och webhotell och håller på för fullt och flyttar över mina inlägg och försöker få lite ordning på sidan. Så snart jag är någorlunda klar med nya sidan är ni välkomna att besöka mig där. Jag återkommer med min nya adress inom kort!

Tävla så länge vetja! Klicka här för att komma till tävlingen där du kan vinna en lyxig ansiktskräm från Nature Girl.

 

12 responses to “Bloggen lever, men flytt pågår!

  1. Vilken stil! Kan de inte bara censurera det inlägger då?

    Jag länkade ju till en webbshop i en kommentar. Skall jag ha dåligt samvete?

  2. Tydligen inte 😦 Och inte är de vidare trevliga heller. Är glad att jag öht fick tillbaka bloggen. Så nu finns det backup på alla mina inlägg 🙂

    Du ska inte alls ha dåligt samvete! Det är mitt ansvar som har bloggen att neka eller godkänna länkar i kommentarer. Med det behöver vi inte oroa oss över i fortsättningen, så då kan du länka hur mycket du vill 🙂

  3. Fattar fortfarande inte varför man inte kan få länka just den e-butiken! Det är som om du och jag berättar för varandra över köksbordet att jag köpte det lacket från butiken ***** censurerat ***** bip*****. Från vilken butik? Jo, butiken ***** censurerat ***** bip*****. Vart ligger butiken och vad heter den? Jo, butiken ligger där ***** censurerat ***** bip***** och heter ***** censurerat ***** bip*****.

    Störtlöjligt att man inte ska kunna länka vilken butik man vill. Skulle förstå ifall de motiverade det med att du länkade till en butik som blåser kunder, eller att det finns virus och trojaner gömda på den webbsidan… det skulle jag förstå!

    Glöm inte meddela nya bloggadressen sedan 🙂

    • Haha..precis. Jag vet ju att det är uppskattat av läsarna om man länkar vart man köpt eller hitttat produkter man är nyfiken på. Men, men, här får man visst inte göra så. Avskyr att vara styrd på det viset.

      Nya adressen dyker förhoppningsvis upp redan ikväll 😀

  4. Aha, var det därför!! Gu’ så dumt!! Tur man inte har en wordpressblogg!! 😉

  5. Pernilla/ekoenkelt

    Men gud! Nu blir jag ju skitnojig, måste maila dig och fråga om sajten! Duktig du är dock som skaffar helt egen sajt! 🙂 Påminn mig om att länka om dig på min blogg när du väl fixat klart den nya! 🙂

  6. Vilken tur att du fick tillgång till din blogg igen, puh!

  7. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra. Själv orkar jag inte med en flytt just nu, håller tummarna för att inte även min blogg släcks ned ( jag har iofs inte länkat till den aktuella sajten, men vem vet vilka sajter som är safe these days) och om det gör det så får det lösa sig då. Härligt att du har sån positiv attityd, Jenny!

Kommentera

