Smygtitt på läppgodis från Crazy Rumors

Jag har konstaterat att det finns väldigt mycket intressanta produkter på den ekologiska skönhetsfronten på andra sidan Atlanten. Tycker jag stöter på den ena godbiten efter den andra, som då tyvärr inte går att köpa i Sverige (inte inom EU heller för den delen). Härliga läppbalsam från Crazy Rumors har i alla fall hittat hit. SoftSkin är numera distributör för dessa godingar.

De ofärgade läppbalsamen finns i hela 28 st dofter (smaker) uppdelade i sju olika kategorier:

Perk – Förtrollande och kaffeinspirerade i dofterna Amaretto, Coffee Bean, French Vanilla och Mocha.

Brew – Föryngrande och teinspirerade i dofterna Apple Spice, Orange Bergamot, Peppermint Lemongrass och Spiced Chai

Gumball – Klassiska tuggummiinspirerade  i dofterna Berry Bubble, Bubblegum, Grape Bubble och Mint Bubble.

Soda Pop – Kolsyrad soda-inspirerade i dofterna Black Cherry, Cola, Ginger Ale och Root Beer.

A la Mode – Delikata och glassinspirerade i dofterna Banana Split, Mint Chocolate, Orange Creamsicle och Raspberry Sherbet.

Fresh Squeezed – Förfriskande och citrusinspirerade i dofterna Lemonade, Limeade, Orange Juice och Pink Grapefruit.

Candy Cane – Festliga och pepparmintsingjutna i dofterna Pear & Peppermint, Peppermint Twist, Pineapple & Peppermint och Plum & Peppermint.

Och inte nog med det, HibisKiss är en serie färgande läppbalsam inspirerade av hibiskusblommor och finns i sex olika nyanser – Breeze, Coral, Pearl, Sunrise, Sunset och Tropical:

[Bilder lånade härifrån]

 

Samtliga läppbalsam innehåller ekologiskt sheasmör och ekologisk jojobaolja som skyddar och mjukgör. HibisKiss kostar 75 kr/st och de övriga 55 kr/st. Men sedan finns det även ”Gift Sets” för varje serie. 4 st läppbalsam går på 210 kr och samtliga sex HibisKiss 435 kr. Perfekt som present eller att skämma bort sig själv med.

Jag kan meddela dofterna är alldeles ljuvliga och de känns härligt mjuka på läpparna. Smakar gott gör dom också.

I vår kommer mina läppar pysslas om med Grape Bubble och Mint Chocolate.   Grape Bubble doftar verkligen bubbelgum omfamnat av mogna vindruvor. Mint Chocolate påminner väldigt mycket om After Eight, fräsch mint med en perfekt touch av choklad. Svalkar dessutom skönt på läpparna. Båda känns mjuka, krämiga och ger fin glans.

HibisKiss Sunrise och Breeze är precis lika mjuka och fina. Doften är fruktig och söt, tycker den påminner om mörka körsbär..mm.. Jag har en känsla av att dessa kommer användas flitigt framöver. Återkommer med recensioner!

Med blixt:

8 svar till “Smygtitt på läppgodis från Crazy Rumors

  1. Åh!! Jag vill ha en med Root Beer-smak!! Det drack jag när jag bodde i Phoenix, Arizona ett kort tag i början av 80-talet!! 😀

  2. Köpte Ginger Peach på accessoara.se för flera år sedan men sedan slutade de ha C R där. För ett tag sedan köpte jag mina älskade cerat härifrån http://www.friendlyshop.nu/ tillsamman med stevia och eko-tandkräm.

    De har inte alla smaker som Soft Skin men å andra sidan billigare 🙂
    Bra initiativ av Soft Skin att ta in så många hit!

  3. Anneli: Min man dricker rootbeer fortfarande. Jag borde köpa ett till honom! 🙂 Älskar annars dessa fantastiska skapelser! ❤ …och gärna de med färg. Möms.

  4. Jenny: En gång när jag var och hälsade på min pappa när han var kock på det (då) mycket välkända hälsohemmet Tallmogården, så var där en Amerikansk gäst, och eftersom jag älskar att prata Engelska så fick vi genast kontakt, och sen gick det som det gick…! Jag höll nästan på att bli gift…! Så jag bodde hos honom och levde lyxhustruliv i 3 månader innan mitt visum gick ut!! 😀 Väl hemma i Sverige igen så tog jag mitt förnuft till fånga och det blev inget giftemål…! Han var grymt svartsjuk!! Ja, ja…! Det är historia nu!! 😀

    Vera: Root Beer är sååå himla gott!!! Men vart får han tag på det i Sverige?? Enda stället jag vet att det finns är på Grey’s American Store i Stockholm!!

  5. Ja!! Jag är jätteglad att jag vågade kasta mig iväg så där – det har gett mig ovärdeliga erfarenheter, men jag är lika glad att jag tog mig ur – tror att den relationen hade kunnat bli rätt så destruktiv i värsta fall. Jag var alldeles för ung och för mesig på den tiden…!!

Lämna en kommentar