Det perfekta rouget

Nvey Eco Organic Powder Blush, 955 Warm Pink, 2,5 g för ca 255 kr bl.a. i Turkos webshop.

Jag hade väldig tur och lyckades kamma hem detta på Tradera för en knapp hundring. Och jag bara älskar det! Tror inte jag har en enda negativ sak att säga om detta, förutom möjligtvis priset. Men det är så drygt och bra att jag lätt skulle kunna köpa det till fullpris.

Färgen är så lätt att jobba med. Det blir jämnt och man kan bygga på färgen helt efter tycke och smak. Kinderna får en fräsch, rosig färg, som om man nyss kommit in från en promenad i friska luften. Sitter bra gör det också. Ibland har jag använt enbart foundation och rouge, för en naturligt hälsosam look. Gillar också den lilla dosan med spegel som täcker hela insidan av locket. Perfekt för handväskan.

Även om jag upplever det ganska matt så kan man på denna bild tagen med blixt, ana ett svagt skimmer:

På denna bilden har jag rouge 955 på kinderna:

Visst är det fräscht?

Bäst: Färgen är underbar och så härligt lättjobbad.

Sämst: Skulle väl vara priset då, även om jag tycker det är värt det.

Betyg: 10 / 10

Motivering: Det är ju inte utan anledning som detta är mitt mest flitigt använda rouge. Lättarbetat och en alldeles perfekt färg för tonen på min vår-, höst- och vinterhy.

INCI: CI 770179 (Mica), Caprylic Capric Triglyceride, Corn Starch Modified, Magnesium Stearate, Zinc Oxide, Tocopheryl Acetate, CI 77491, Ascorbyl Palmitate, Simmondsia Chinensis Oil, Anthemis Nobilis Extract, Daucus Carota, Palm Kernel Glycerides, Stearic Acid. May Contain: [+/-] CI 77007, CI 77163, CI 77492, CI 77499, CI 77891.

3 svar till “Det perfekta rouget

  1. I cant live withot rouge! Jag sminkar mig nästan aldrig till vardags, men rouge har jag allt på mig. Gör att man ser superfräsch på ett kick. Jag har Santés silkesrouge nu och det är helt ok. Blir ju helt klart nyfiken på detta också.

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Åh! Vad glad jag blir att du gillar deras rouge, för jag har tänkt köpa från just Nvey. Fast ett lite mörkare tror jag, även om det där var ruggigt snyggt på ljus vinterhy! Har använt deras concealer nu och gillat skarpt!

Lämna en kommentar