Veckans blogg!

Denna vecka är den en viss bloggerska som gjort att jag blivit påmind om att skönhet inte alltid bara handlar om krämer, smink och dofter utan även kläder. Kosmetika är något jag försöker granska stenhårt, men det jag har i garderoben då? Hur ekologiska och klimatsmarta inköp hänger på galgarna egentligen? Inte särskilt många *skäms*. Bara en massa dåliga köp som jag inte känner mig 100 % nöjd med och som jag definitivt INTE kan tänka mig att använda år efter år tills de går sönder (okej då, lite modern vill man väl vara 😉 ). Pernilla på Ekoenkelt ”It’s easy being green” får mig inte bara att tänka till när det gäller kläder utan även annat som rör miljön och hållbarhet. Hennes inlägg om minimalism tycker jag är väldigt tänkvärda. Dessutom har hon varit så härligt nyfiken under tiden hon bytt till sig ett nytt grönt badrum. Är uppdraget slutfört ännu tro? 🙂

3 svar till “Veckans blogg!

  1. Pernilla/ekoenkelt

    ååhå vad söt du är! =)

    Men faktiskt, vilken tur vi har att vi alla är olika och kan lära oss av varandra! Utan bloggar som din hade jag haft stora problem att byta ut till ekoalternativ! Helt klar är jag ännu inte, men nu är jag åtminstone på väldigt god väg! 🙂

    • Jamen precis. Visst älskar jag att läsa om grön beauty, men den biten kan jag hyfsat bra själv. Därför är det så roligt att läsa andra bloggar som tar upp tänkvärda saker som man kanske inte själv har funderat så mycket över eller är insatt i, trots att man försöker vara eko-medveten.

      Nu tänker jag på det här med min garderob var och varannan dag. Ta t.ex. igår, då pratade jag med min mamma i telefon och hon berättade att en klädbutik i stan hade 20 % på valfri vara om man tog med sig en kupong som jag också hade hemma i en tidning. Det skulle alltså innebära att jag kunde köpa ytterligare en färgställning av min älskade mysdress för bara 160 kr!! Men, nu har jag bestämt mig för att verkligen försöka undvika alla dessa dåliga och onödiga klädinköp (som dessutom inte är eko) så jag var såå duktig och slängde kupongen som kunde ge mig rabatt 😀

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Åh, duktigt gjort! Den taktiken kör jag också med – kasta kupongerna innan man hinner bli sugen på att använda dem! 🙂

    När man väl har börjat tänka i dessa banor kring garderoben så lovar jag att det bara är en tidsfråga innan du bestämmer dig för en totalrensning! Man blir nästan lite knäpp av tanken på att det finns saker där som inte borde vara där.. =)

Lämna en kommentar