Smygtitt på godsaker

Dessa underbara godsaker från Loveko har jag bekantat mig lite närmare med idag. Nyfiken? Jag säger bara – godis, bakverk, drinkar och dessert! Är du lika förtjust i såna dofter som jag? Då kommer du troligtvis att älska dem.

 I påsen låg bl.a. bodylotions av märket Sweet Beauty i 4 st olika dofter (smaker 😛 ). Här är mina första intryck:

* Tangerine & Honung ”Tangerine Truffle” – Söt men ändå frisk doft av solmogna clementiner.

* Ananas & Kokos ”Tropical Treat”Tropiskt fruktig doft av ananas med sötma och inslag av kokos. Tänk piña colada.

*”Mojito”Doftar verkligen som en mojito – Fräscht och uppfriskande av lime och mynta.

* Lavendel & Björnbär ”Lavender Berry”– Har aldrig känt så god kombination med lavendel. Den är så perfekt avvägd med björnbären – En härligt blommig och bärig doft!

Samtliga lotions innehåller ekologiskt och fairtrade kakaosmör tillsammans med fina kallpressade oljor och naturliga aromer. De är härligt fluffiga och formligen smälter in i huden.

Pot de Crème är en fylligare variant till kroppen. Pot de Crème Kokos kan liknas vid en krämig vit chokladmousse toppad med kokosflingor. Gör torr hud mjuk direkt utan att kladda. Provade den på lillkotten, och jag fick en ljuvligt doftande liten gräddbakelse.

Sweet Beauty Pot de Crème Chocolate Body Cream 

Aah, så underbar! Jag vill bara stoppa ner fingret, röra runt och sen slicka av den fantastiskt gräddnougatdoftande krämen.

 

Ganache for Lips Chocolate Hazelnut

Denna oerhört söta hylsa vill jag bära med mig i väskan vart jag än ska. Jag blir glad av den. Krämigt och skönt lip balm med äkta Scharffen Berger Chocolate -Nej, jag var visst inte trött på chokladdoft, speciellt inte denna kombination med hasselnötsextrakt.

En liten burk med Sweet Beautys antioxidantrika, bäriga ansiktsskrubb Pretty Berry dolde sig också bakom det mörka cellofanet. En given kandidat till lördagens obligatoriska veckospa.

Vad som särskilt utmärker sig hos samtliga produkter är att dofterna känns så oerhört äkta och välbalanserade. Tangerine Truffle doftar verkligen som en clementin jag precis plockat ur fruktskålen, jag kan stilla eventuellt begär efter en svalkande Mojito bara genom att dofta i burken, nougatdoften från Pot de Crème är som en ljuv pralin som får det att vattnas i munnen. 

Underbara dofter och fina, rena ingredienser. Min första känsla säger mig – Här har man verkligen lyckats!

Blir du sugen? Kom i så fall ihåg att kika in hos Loveko när de öppnar i februari 2011. ”För oss Gotte Grisar” stämmer bra.

7 svar till “Smygtitt på godsaker

  1. åh, jag vill ha det där fina läppbalsamet! Älskar´t! Designen är underbar!

  2. …och choklad gillar jag ju – om någon missat det. 😉

    • Å Vera, önskar jag kunder skicka dofterna genom cyberspace, tror du skulle älska dem! Jag tänkte på dig med en gång jag stoppade näsan i burkarna 😀
      Läppbalsamet – Jag älskar’t oxå! Supersött!

  3. Hihi risken är väl att man slickar i sig läppbalsamet 😉

  4. Ja, när uppfinner de cyberdofter? Tycker jag de borde fungera på. Tänk att gnugga på bilden på något och känna doften av det. Skulle underlätta när man köpte grejor på internätet. 😉

  5. Pingback: Nyårstävling! |

Lämna en kommentar