Ansiktsserum vitA seCret

JOEY NEW YORK VITA SECRET FOR OILY SKIN

Finns här, nu 255 kr för 2×15 ml.

 

Joey New York är egentligen inget ”grönt” märke, men jag blev lite nyfiken eftersom jag inte kunde hitta några större konstigheter i innehållsförteckningen. Produkterna tillhör anti-aging kategorin, vilket jag tyckte kunde vara lämpligt nu när man passerat 30-strecket. Vitamin C för dagen och vitamin A för natten ska hjälpas åt att göra huden klar och mer åtstramad

Lite skeptisk var jag såklart, men ville ändå ge dem en chans för upp till bevis eftersom min hud kändes lite tråkig på nåt vis. Båda produkterna har ganska lös konsistens och doftar rätt starkt, dagserumet av lavendel och nattserumet av citrus (vore bättre tvärtom då citrus piggar upp och lavendel lugnar).

Jag behöver åtminstone två pump för att huden ska bli nöjd, så de känns aningen odryga (kanske skulle jag valt ett kit för torr hud istället). Men min hud verkar gilla serumen. Det känns som en fuktbomb samtidigt som jag faktiskt får en känsla av att huden stramas upp. Ger fin lyster och gör huden redo för en (lite fetare) dagkräm. Inbillar mig i alla fall att jag fått en hud som ser friskare ut, vilket naturligtvis även kan bero på andra faktorer. Pumpflaskorna är klart godkända eftersom jag tycker det är bättre att de doserar för lite än för mycket. Blir dessutom inget kladd.

Bäst: Gav verkligen fin lyster åt min trötta, tråkiga hud.

Sämst: Odryga och doftar lite väl starkt, även om jag nu vant mig.

Betyg: VG

Motivering: Med tanke på att de inte är så dryga som jag önskat blir det ganska dyrt i längden om man köper dem till ordinarie pris. Passade kanske inte perfekt till min hudtyp eftersom jag känner mig liiite väl stram i ansiktet efteråt, men så är det ju tänkt att man ska ha någon annan mjukgörare över. Annars gillar jag produkterna och tycker de lever ganska bra upp till vad som utlovats. Dofterna hade gärna fått vara mer diskreta även om de luktar gott.

Köpa igen: Om jag känner att jag saknar dem mycket nu när de är slut.

Hittar ingen INCI, men i ingredienslistan står följande:

Vitamin A: Purified Water, Aloe Vera, Witch Hazel, Organic Sesame Oil, Marine Algae, Vitamin A Palmitate, Meadow Foam Extract, Rice Peptides, Soy Peptides, Glycine Amino Acids, Essential oils of Grapefruit, Lemon, Lime, Lemongrass Xanthan Gum, Vitamin E.

Vitamin C: Purified Water, Witch Hazel, Organic Sesame Oil, Marine Algae, Tetrahexyldecyl Acorbate (Vitamin C), Silybum Marianum (Milk Thistle) Extract, Rice Peptides, Soy Peptides, Glycine Amino Acids, Essential Oils of Lavender, Xanthan Gum, Tocopherol E.

Lämna en kommentar